Anthems for a Seventeen-Year-Old Girl / Broken Social Scene

まともな和訳が見つからない曲を和訳してみる。よくわかんないところはよくわかんないまま訳してるので間違いとかあったら教えてください。

 

Broken Social Scene – Anthems for a Seventeen Year-Old Girl Lyrics | Genius Lyrics

 

Used to be one of the rotten ones and I liked you for that
Used to be one of the rotten ones and I liked you for that
Used to be one of the rotten ones and I liked you for that
Now you're all gone, got your make-up on and you're not coming back
Can't you come back?

どこにでもいる馬鹿な子供だった そんな君が好きだった
どこにでもいる馬鹿な子供だった そんな君が好きだった
どこにでもいる馬鹿な子供だった そんな君が好きだった
いま君はもういなくて 化粧なんかし始めて もう戻ってこない
もう戻ってこない?

 

Used to be one of the rotten ones and I liked you for that
Used to be one of the rotten ones and I liked you for that
Used to be one of the rotten ones and I liked you for that
Now you're all gone, got your make-up on and you're not coming back

どこにでもいる馬鹿な子供だった そんな君が好きだった
どこにでもいる馬鹿な子供だった そんな君が好きだった
どこにでもいる馬鹿な子供だった そんな君が好きだった
いま君はもういなくて 化粧なんかし始めて もう戻ってこない
 

Bleaching your teeth, smiling flash, talking trash, under your breath
Bleaching your teeth, smiling flash, talking trash, under your breath
Bleaching your teeth, smiling flash, talking trash, under your breath
Bleaching your teeth, smiling flash, talking trash, under my window

真っ白な歯で    フラッシュに笑って ひそひそ声でトラッシュ・トーク
真っ白な歯で フラッシュに笑って ひそひそ声でトラッシュ・トーク
真っ白な歯で フラッシュに笑って ひそひそ声でトラッシュ・トーク
真っ白な歯で フラッシュに笑って 窓の下でトラッシュ・トーク

 

Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me
Park that car, drop that phone, sleep on the floor, dream about me

車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て
車を止めて 電話を切って 床で眠って 私の夢を見て

Park that car, drop that phone
Park that car, drop that phone (Dream about me)
Park that car, drop that phone
Park that car, drop that phone (Dream about me)
Park that car, drop that phone

車を止めて 電話を切って
車を止めて 電話を切って(私の夢を見て)
車を止めて 電話を切って
車を止めて 電話を切って(私の夢を見て)
車を止めて 電話を切って

Used to be one of the rotten ones and I liked you for that
Now you're all gone, got your make-up on and you're not coming back

どこにでもいる馬鹿な子供だった そんな君が好きだった
いま君はもういなくて 化粧なんかし始めて もう戻ってこない

===========================================================

上に貼った Genius を見ると "I liked you for that" の you は子供のころの自分で、急激な成長に戸惑う思春期の気持ちを歌っている、という解釈が人気があるみたい。

私はもう少し素直に、変わっていく友達や自分たちのことを歌ってるんだと思っている。

 

 みんな大好き Jhameel によるカヴァー